Att läsa i november

Nu är det november! Det känns helt okej. Det kan gärna få bli kallt och komma snö. Jag ser lite fram emot vintern. Det har varit en fantastisk sommar, och en lika fantastisk höst, nu väntar jag mig en fantastisk vinter också (riktigt kall och mycket snö).

I november ska jag, som jag tidigare annonserat, läsa Jane Eyre. Det är en bok som jag börjat på förut. Det senaste försöket gjorde jag förra hösten, då vi skulle se dramatiseringen av Jane Eyre på Dramaten. Då kom jag ca 80 sidor, sen var det dags för föreställning och efter det la jag undan boken. Inte för att den inte intresserade mig, det var bara så mycket annat just då. Nu är det dags igen, och den här gången tror jag verkligen att jag kommer läsa hela.

Sen är det ny bokklubbsbok, vi ska ha ”möte” på onsdag och tills dess ska jag ha valt bok. Tema Frankrike. Jag tror att jag redan har bestämt mig, men jag kan inte berätta. Det är hemligt.

Denna månad står jag över Jorden runt-resans stopp i Afrika. Det är ingen av böckerna som riktigt intresserar mig, och det har varit lite väl mycket måste läsning senaste tiden. Hinner jag något mer, utöver Jane Eyre och bokklubbsboken, ska det få bli lustläsning! Jag hänger på igen nästa månad. Lyran håller på och planerar nästa års resa, här kan du kika på litteraturlistan. Jag får se om jag hänger på. Det har varit roligt, men jag kanske hittar på nåt annat nästa år.

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

