Jag läser Jane Eyre med kulturradion

Kulturradion har dragit igång en ny bokcirkel, denna gång är det Jane Eyre som ska läsas. Till första ”träffen”, som är nu på måndag (1/11), ska man ha läst fram till s.95 i den nya svenska pocketutgåvan (fram till kap.10 om man har en annan utgåva). Resten av läsplanen finns här.

Första programmet sänds måndag 1/11 14:45-15:15, då sitter jag på ett seminarium men det går att ladda ner programmet och lyssna senare. Direkt efter programmet går det att chatta med Alexandra Coehlo Ahndoril.

Jag började läsa Blonde när kulturradion skulle bokcirkla kring den, men det lyckades inte för mig, den här gången vill jag verkligen hänga med i lästakten och om det känns givande även medverka i diskussionerna efteråt. Än så länge ligger jag bra till, är på sidan 86 och har bara ett kapitel kvar på måndagens beting.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

Kommentera

