Att ro läsron i hamn

Det är inte alltid man har ro att läsa. Jag finner att jag har större incitament att läsa ut en bok, om jag verkligen har en lista med böcker som jag vill läsa. Det har jag fått på senaste tiden!

Jag har dessutom åkt så mycket tunnelbana, och flyttat längre ifrån stan. Det betyder mer dödtid när man kan läsa böcker!

Snart kommer recension av Tipping the Velvet, och efter den skall jag börja läsa Den vita massajen. Gick förstrött runt på Danderyds lilla bibliotek och snubblade då över Mircea Cartarescus självbiografi Orbitór! Belv mycket sugen och lånade första boken av tre, Vänster vinge. Boken är en gåva till biblioteket från Statens kulturråd enligt en klisterlapp på framsidan. Boken kom ut 2002, men jag var den första att låna den (boken var inte ens chippad för utlåning).

Vad danderydsborna däremot läser är Spill: en damroman av Sigrid Combüchen. Den har jag varit så sugen på sedan jag fick den ställd framför mig av min ärade bloggpartner.

Det här inlägget postades i Av Sofia, Läsplanering & summering och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att ro läsron i hamn

  1. Dolly skriver:

    Jag blir också mer och mer sugen på ”Spill”, den dyker upp lite överallt ju.

    För övrigt mycket fin kombo med nya koppen och nya kannan :)

  2. Johanna skriver:

    Du måste berätta hur Cartarescu-bion är sen!! Har du läst nostalgia?

  3. Johanna skriver:

    vet inte, har inte läst den än! men är sjukt sugen. tror jag kommer att göra slag i saken rätt snart.

Kommentera

