Liten bokenkät

Hoppade runt lite och hittade den här enkäten på bokcirkelföralla:

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?

Anton Tjechov, Joyce Carol Oates, J.K. Rowling, Haruki Murakami och Leo Tolstoj. Allra flest Tjechov på ryska, engelska och svenska. Det förekommer vissa dubletter…

Köper eller lånar ni mest?

Jag lånar all kurslitteratur, men köper ganska mycket böcker har jag nyligen kommit fram till. Mycket på loppis.

Sparar ni alla böcker ni köper?

Nej. Oftast är det de bästa som försvinner. Främst till min syster. Men jag får ”låna” böcker av henne också så det jämnar ut sig.

Inbundet eller pocket helst?

Pocket är bra att ta med sig. Men det är skönare med en tung, tjock inbunden. Pocket faller annars bara isär…

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv? (om du nu läser om böcker)

Det står mellan Harry Potter, Kulla-Gulla och Miranda-böckerna. Sedan ungdomen har jag väldigt sällan läst om en bok. Sedan finns det förståss ett par Tjechovnoveller som jag har läst flera gånger, på olika språk och i olika samlingar.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Sofia. Bokmärk permalänken.

Kommentera

