Babel lockar till läsning

Ja, veckans Babel (sändes i torsdags, men finns säkert på svt-play) lockar verkligen till läsning. Hade jag inte haft tre påbörjade böcker hade jag kastat mig över Juli Zeh och Märta Tikkanen. I bokhyllan finns Fritt fall av tyskan och Män kan inte våldtas av finskan. Märta läste jag för första gången i december förra året, och Juli Zeh har jag velat läsa länge och snart är det dags. Daniel Sjölin var som vanligt briljant, han är verkligen rätt person på rätt plats!

Jag skulle behöva en ordentlig semester så att jag kan läsa sånt som bara faller mig in! Ikväll avslutar jag i alla fall månadens jorden runt-bok, och månadens bokklubbsbok har jag i alla fall börjat läsa. Jag ser fram emot november, för då ska jag vara ledig alla lördagar. Efter att ha jobbat i princip alla lördagar och söndagar i lite mer än 3,5 år ska det blir väldigt härligt att ha en dag i veckan som verkligen blir ledig. Första lördagen i november ska vi dock flytta, så då blir det slitit i alla fall :)

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly, Läsplanering & summering och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Babel lockar till läsning

  1. violen skriver:

    Fritt fall är riktigt bra! Helt klart annorlunda…….

  2. Dolly skriver:

    Låter lovande :)

Kommentera

