Påbörjad läsning: Aniara

I förrigår bokade jag teaterbiljtetter till Aniara som ges på Stockholms Stadsteater under hösten. Jag har ingen koll på Harry Martinssons rymdepos, men tänkte skaffa mig det innan det är dags för att se föreställningen. Som av en händelse stod boken redan i bokhyllan och jag började läsa redan när jag gick och la mig. Har inte läst mer än 25 sidor, men jag undrar redan hur de ska få ihop det här till en pjäs? Men det kanske klarnar när jag fått ihop helheten. Det är en stor, och förmodligen påkostad, uppsättning med många kända namn i rollistan (bland andra Helen Sjöholm och Dan Ekborg, två personliga favoriter).

Jag ser fram emot både läsning och pjäs! 8 december är det dags för teaterbesök, och före dess bör jag absolut hunnit klämma in läsning av Aniara.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly, Läsplanering & summering och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Påbörjad läsning: Aniara

  1. Uppbokad skriver:

    Åh härligt! Vill också!

Kommentera

